Norge på budsjett – Gruppe 2

Gruppe 2 reiste langs vestkysten av landet

Gruppe 2: Linn Marie, Antika og Øyvind

Gruppen vår ble fort enige om å reise sør-over i steden for nord. Målet var å reise langs hele vest-kysten, fra Trondheim til Kristiansand, for så ende opp i Oslo. Vi startet ruten vår søndagskveld fra Verdal. Vi fikk skyss ned til Halsa ferjekai – og der måtte vi få haik videre til Molde. Etter flere forsøk ved ferjekøen, holdt vi nesten på å gi opp(allerede), men plutselig bråstoppet en bil opp, og sa at vi kunne sitte på til Molde. Det var et ungt par, og de var kjempehyggelige. I Molde overnattet vi hos en slektning, der vi fikk supergod kvelds og frokost. Dagen etter gikk turen videre til Moa i Ålesund, og videre til Nordfjordeid i Eid. Det var en kjempesøt buss-sjåfør som tok oss med. Bussturen var helt magisk. Den norske kysten er undervurdert. Det vi så gjennom buss-vinduet går ikke an å beskrives med ord. Vi endte tilslutt i Førde, der vi måtte prøve lykken med å få gratis mat og overnatting. Dagens fangst var utgått yoghurt og seig(men ganske så god) pizza. Ved bussterminalen møtte vi på en eksentrisk, men flott dame, som tok oss med til Sunnfjord FHS – der fikk vi overnatte. Da vi neste dag kom oss til Bergen, var vi helt tom for penger. Vi måtte derfor være igjen i Bergen for å samle sammen litt så vi kunne komme oss videre. Videre gikk turen til Haugesund. Der jobbet vi for å kunne bestille togbilletter fra Stavanger-Kristiansand-Oslo-Trondheim. I det vi skulle bestille regulerte prisen seg. Plutselig stod vi der med masse penger vi ikke kunne bruke. Den enkleste, men også den billigste løsningen var å ta fly fra Stavanger til Trondheim. Dette var noe vi absolutt ikke hadde lyst til, i og med at vi da ikke fikk fullføre ruten som var planlagt. Da vi kom til Stavanger kjente vi godt på at kroppen var sliten og sulten. Mat hadde vært ganske nedprioritert på denne turen. Vi gledet oss derfor veldig til å komme hjem igjen til Bakketun.